Wpływ opakowania na dokonanie zakupu

Zasada mówiąca o tym, że kupujemy oczami jest często wykorzystywana przez marketingowców, którzy doskonale zdają sobie sprawę z czynników, mających istotny wpływ na podejmowane przez konsumentów decyzje. Różnorodne formy i kształty nie tylko pozwalają wyróżnić się na sklepowej półce, ale także budują wizerunek marki.

Zalety kartonowego opakowania

Producent opakowań kartonowychWydawać by się mogło, że na wybór konkretnego produktu ma wpływ wyłącznie jego jakość i ewentualnie cena. Nic bardziej mylnego. Z psychologicznego punktu widzenia decyzje zakupowe podejmowane są w oparciu również o wygląd zewnętrzny opakowania, a czasem nawet o materiał, z którego zostało ono wykonane. Ma to związek z rosnąca świadomością klientów odnośnie konieczności ochrony środowiska i szkodliwego wpływu tworzyw sztucznych na obecny klimat. Wygląd opakowania jest dla nas zarówno podświadomą zapowiedzią tego, co znajdziemy w środku, ale także buduje w naszej głowie wizerunek marki. Producent opakowań kartonowych poprzez dobór odpowiedniej kolorystyki czy unikalnej grafiki jest w stanie stworzyć opakowanie nie tylko przyciągające uwagę i wzrok klienta, ale także dające do zrozumienia, że wykorzystanie papierowego opakowania świadczy o ekologiczności marki i trosce o naturę. Jest to również ukłon w stronę dawnych rozwiązań, bowiem jeszcze kilkanaście lat temu użycie plastikowych toreb było mniejszością, a opakowania produktów zwykle wykonane były z surowców pochodzących z natury.

Opakowaniem jesteśmy w stanie wpłynąć na decyzje zakupową klienta i sprawić, że spośród szerokiej konkurencji obecnej na sklepowej półce wybierze właśnie nasz produkt. Dzieje się tak nie tylko dzięki zastosowaniu estetycznej grafiki czy chwytliwej kolorystyki, ale także przez zastosowaniu odpowiedniego tworzywa, które zbuduje obraz ekologicznej marki.