Polski rynek aplikacji mobilnych

O ile badania wykazują, że światowy rynek aplikacji mobilnych, to krok ku przyszłości, o tyle na chwilę obecną, ciężko to jednoznacznie stwierdzić, jeżeli chodzi o rynek polski. Oczywiście, patrząc subiektywnie na nasze krajowe trendy, aplikacje mobilne, święcą swoje tryumfy.

Projektowanie aplikacji mobilnych stało się priorytetem wielu firm związanych z branżą informatyczną

 

projektowanie aplikacji mobilnychPonad połowa użytkowników Internetu, łączy się z nim za pomocą urządzeń mobilnych, coraz więcej przedsiębiorstw wysyła zapytania, do firm mających w swoich usługach projektowanie aplikacji mobilnych, o możliwości stworzenia aplikacji dla ich sektora handlowego, czy rozrywkowego. Ogólna świadomość rynku w branży mobile marketingu od około 5 lat ciągle, dynamiczne wzrasta. Jednak jak porównać polski rynek z jego liczbą użytkowników aplikacji mobilnych oraz z ilością osób na świecie posługujących się językiem polskim, z rynkiem choćby amerykańskim, gdzie liczba konsumentów jest kilkunastokrotnie wyższa, a aplikacje w języku angielskim, są używane także, przez użytkowników innych krajów, jest niemożliwe. Do tego dochodzi specyfika gospodarki i mentalność polskich konsumentów. Po pierwsze, nie chcemy płacić za aplikacje, pobierane przez nas oprogramowanie jest najczęściej bezpłatne. Z jednej strony, dzieje się tak, dlatego, że nie jest u nas jeszcze mocno rozwinięta płatność kartami kredytowymi, a tym samym znaczna większość użytkowników, nie ma podpiętej karty do konta w AppStore czy GooglePlay, która jest jedyną możliwością zapłacenia za nabywaną aplikację. Z drugiej strony, jest to bardziej prozaiczne, Polacy nie lubią płacić za coś, co mogą mieć za darmo. Dlatego najczęściej pobierane aplikacje w naszym kraju mają charter bezpłatny (wiążący się oczywiście w pewnymi ograniczeniami). Projektowanie aplikacji mobilnych, przeznaczonych dla polskiego użytkownika, które miały by być płatne, jest po prostu nieopłacalne.

Po drugie, Polska to kraj, gdzie jest stosunkowo mało posiadaczy iPhone’ów. U nas prym wiodą smartfony z Androidem, a to właśnie na użytkownikach produktów Apple, branża aplikacji mobilnych, ma najwyższe przychody.